پرواز دلدادگی

امروز اولین روز تازه شدن است

پرواز دلدادگی

امروز اولین روز تازه شدن است

به یاد داشته باشیم

 

  

              هوالمحبوب                                                                         

 

                    

 

چه بگویم  

 

خداوند عزّوجل می‌فرماید

 

هر کس دوست  مرا سبک  بشمارد، با من در جنگ است.   

 

من در کمک  به دوستانم بسیار ســـــــریع عمل  می‌کنم. 

 

رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:  

 

خداونددرروزقیامت یکی ازبندگانش را سرزنش می کند و  

 

می‌فرماید:ای بنده من! چرا من که  مریض شدم به عیادتم  

 

نیامدی؟! 
 

بنده می گوید: سبحانک! خداوندا تو منزّهی ازاینکه بیمار  

 

شوی. 
 

خداوند می فرماید:برادر مؤمن تو مریض شد  اماتو اورا  

 

عیادت نکردی.به عزت و جلالم قسم  اگربه عیادتش 

 

 رفته بودی، مرا آنجا می‌یافتی،  آنگاه من هم  

 

حوائج تو را برطرف می نمودم.  

 

چراکه من باکسانیکه بندگان مؤمن مرا عزیز  می‌دارند، 

 

 مهربان هستم.

امام صادق علیه السلام فرمود:حرمت مؤمن از  
حرمت  

 کعبه بیشتر است. 
 

ونیزفرمود:خداوند هرکاری ازمومن را به  خودش واگذار 

 

کرده جزاینکه اجازه نداده که خودراذلیل کند.آیا نشنیده اید 

 

که خداوند در سوره منافقین،آیه8 میفرماید:خداو پیامبرش 

 

 و مؤمنین عزیز هستند.» پس مؤمن همیشه عزیز است و  

 

هــــــــرگز زیر بار ذلــت نمی‌رود،بلکه از کوه هم پا برجاتر و 

 

 مستحکم تر است.  

 

حتی کوه هم با کلنگ از جا کنده می‌شــــــــود ولی  مؤمن  

 

هرگز از دینش کاسته نمی‌گردد. 
 

رسول خدا فرمود: 

 

خداوند عزّوجل مؤمن را ازعظمت جلال و قدرت خودش 

 

 آفرید.ونیزفرمود:هرکس مؤمنی راخواربشمارد،  

 

 خداوند او راخوار می کند. 
 

 ونیزفرمود:هرکس مومنی رابه علت تنگـدستی‌اش  

 

کوچک  بشمرد،خداونـــد در روز قیامت رسوایش می‌گرداند.

منابع: 
 

بحار الانوار، ج 67، باب اول/ از ص 60 تا 73. 

  

بحار الانوار، ج 75، باب 56/ ص 142 تا 147

 

 

                                          التماس دعا